200 hk
E-Tech fullhybridmotor
777L
bagageutrymme*
984 cm2
openR-skärmar och
head-up-display**
*VDA-standard - beroende på version
**beroende på version
E-Tech full hybrid | |||
---|---|---|---|
Bagageutrymme (i liter, VDA-standard) | 5 säten | 7 säten | |
2-säteskonfiguration | 1,818 | 1,714 | |
5-säteskonfiguration (skjutbar sätesbänk i sitt främsta läge) |
777 | 677 | |
5-säteskonfiguration (skjutbar sätesbänk i sitt bakersta läge) |
581 | 477 | |
7-säteskonfiguration | - | 159 |
Första klassens resande med uppvärmda, ljust sandgrå, stoppade* massagesäten och nackstöd som har dynor med hög komfort. Upp till 40 liter i förvaringsutrymme har spridits ut i kupén, inklusive 25 liter fram. Andra radens passagerare har ett av de bästa benutrymmena i sin klass och ryggstöd som kan fällas 31°.
*beroende på version/tillval
Navigera med hjälp av de två openR-skärmarna (774 cm²) och head-up-display (210 cm²). OpenR-länken levereras med Google installerat* samt anslutna tjänster från Renault. Över 50 appar** med exklusivt innehåll: planera en resa, hitta en parkeringsplats eller lyssna på din favoritmusik, utan att släppa vägen med ögonen.
*Google, Google Play, Android Auto, Google Maps och andra märken är varumärken som tillhör Google LLC.
** Beroende på länder
• E-Tech full hybrid-drivlinan på 200 hk är en av de effektivaste i sin klass. Upp till 1 100 km i räckvidd*; upp till 80 % elektrisk körning i stan**; upp till 40 % i bränslebesparingar***; och behöver inte laddas: batteriet laddar automatiskt när du saktar ner eller bromsar.
*upp till 1 100 km räckvidd med full tank enligt WLTP-data
**beroende på batteriets laddstatus och på körstilen (intern källa: Renault, 2022).
***för en E-Tech fullhybrid-drivlina jämfört med drivlinan på en mildhybridbil, enligt WLTP:s stadsprotokoll. Källa: UTAC och IDIADA, september 2022.
Genom att kombinera senaste generationens elmotor med en effektiv förbränningsmotor erbjuder Renault Espace E-Tech fullhybrid upp till 80 % körtid på el i stan*, utan att du behöver ladda. Den enda tekniken i sitt slag på marknaden, designad och utvecklad av Renaults ingenjörsteam och BWT Alpine F1-teamet.
*beroende på batteriets tillstånd och på körstilen (intern källa: Renault, 2022)