Renault premiumpartner till Roland-Garros Franska Öppna

Renault x Roland Garros

Renault och Roland-Garros har mycket gemensamt, båda skapade i Frankrike, med starka internationella ambitioner. De delar de gemensamma "Made Of France"-värderingarna: passion och djärvhet.

Partnerskapet mellan Renault och det franska tennisförbundet (French Tennis Federation) bygger på hållbar mobilitet och socialt ansvar. Renaults logotyp visas på näten på de fem huvudbanorna under hela turneringen, från kvalomgångarna till finalerna.

Renault är premiumpartner till Roland Garros

mobilitetslösningar

laddstation

Renault har installerat 40 laddare, ett stenkast från Roland-Garros-stadion på Paris Longchamps kapplöpningsbana, så att man kan ladda sin flotta av E-Tech 100 % elfordon.

Över 130 000 elektriska kilometer kommer att köras under turneringen.

en elektrisk flotta

Hållbar mobilitet är en kärnfråga för de båda varumärkena. Under turneringen återspeglas detta engagemang i att man tillhandahållander en flotta med E-Tech 100 % elektriska och E-Tech fullhybridfordon som elektrifierar över 80 % av flottan.

Renault har också en 150 m² stor monter inom Roland-Garros, där åskådare kommer att få uppleva Renault 5 E-Tech 100% electric.

Renault 5 E-Tech 100% electric Roland-Garros

För att fira partnerskapet med den berömda tennisturneringen, presenterar vi Renault 5 E-Tech 100% electric Roland-Garros. Fordonets exteriör sticker ut med sin elegans och sportighet. För den här specialutgåvan finns fyra färger tillgängliga: pärlvit, nattblå, stjärnsvart, samt den exklusiva matt skiffergrå.

Längst ner på framdörren sitter en Roland-Garros-logotyp, i mitten av en Saint Andrew's Cross-grafik, en flirt med stadions arkitektur. På insidan ser du ett särskilt utvalt tyg i de ljusgrå sätena med en tät och fin grafisk vävning, inspirerad av tekniska sportkläder.

Upptäck också