Renault och Roland-Garros har mycket gemensamt, båda skapade i Frankrike, med starka internationella ambitioner. De delar de gemensamma "Made Of France"-värderingarna: passion och djärvhet.
Partnerskapet mellan Renault och det franska tennisförbundet (French Tennis Federation) bygger på hållbar mobilitet och socialt ansvar. Renaults logotyp visas på näten på de fem huvudbanorna under hela turneringen, från kvalomgångarna till finalerna.
För att fira partnerskapet med den berömda tennisturneringen, presenterar vi Renault 5 E-Tech 100% electric Roland-Garros. Fordonets exteriör sticker ut med sin elegans och sportighet. För den här specialutgåvan finns fyra färger tillgängliga: pärlvit, nattblå, stjärnsvart, samt den exklusiva matt skiffergrå.
Längst ner på framdörren sitter en Roland-Garros-logotyp, i mitten av en Saint Andrew's Cross-grafik, en flirt med stadions arkitektur. På insidan ser du ett särskilt utvalt tyg i de ljusgrå sätena med en tät och fin grafisk vävning, inspirerad av tekniska sportkläder.