Master går in i en ny era: Dess aerodynamiska form, som har tagits fram i en vindtunnel, utmärker en design som optimerar effektiviteten. I kombination med det nya dynamiska bromssystemet förbrukar den 1,5 l/100km (i dieselversion dCi 2 l) mindre bränsle och har en 27 % längre räckvidd i E-Tech 100% electric-versionen (upp till 460 km helt på el¹). Kupén är utformad efter föraren och har alla reglage nära till hands, liksom 10-tumsskärmen med openR link och inbyggd Google².

1 625 kg

användbar lastvikt³

1 312 mm

sidoöppning

40

ombyggnadsvarianter
tillverkade av Renault

2 drivlinor

el eller diesel

¹uppmätt under WLTP-cykeln mars 2023 i en jämförelse mellan Master L2H2  3,5T dCi 130 och Master 3 phase 2 Blue dCi 135. Intern studie från Renault. 
²uppmätt under i WLTP-cykel i en jämförelse mellan Master L2H2 E-Techb87 kW och Master E-Tech electric 52 kW. Intern studie från Renault.
³Google, Android Auto, Google Maps, Waze och andra varumärken är varumärken som tillhör Google LLC.
⁴Jämföranade studie från Renault kring användbar lastvikt (27/10/23) för E-Techversion 4t och 87kWh.

ny front med nya Renault-logon

aerodynamisk design

1 312 mm sidoskjutdörrsöppning

robust kylargrill

mobilt kontor i hytten

10-tums skärm med openR link-multimediasystem

aerodynamisk design

utformad för hög prestanda

Minsta detalj i Masters exteriöra design har genomgått krävande tester i vindtunnel för att förbättra luftmotståndet och göra varje element mer aerodynamiskt.

utformad med effektivitet i fokus

optimerat batteri på 87 kWh
för längre räckvidd för eldrivna versioner

innovativt bromssystem

för snabb och dynamisk inbromsning

ny 9-växlad automatväxellåda

för ökad säkerhet, komfort och räckvidd med dieseldrivlina

460 km

räckvidd med 87 kWh E-Tech 100% electric-drivlina¹

¹ L2H2 4T versionscertifiering väntar

2 energislag att välja mellan

E-Tech 100 % eldrift

Med en energikostnad som är 3 gånger lägre, upp till 30 % mindre underhållsbehov och nollutsläpp av koldioxid, kan man minst sagt säga att E-Tech 100% electric-versionen kan omvända de flesta. Två batterialternativ anpassar prestanda efter dina behov: 40 kWh och 170 km räckvidd, perfekt för leveranser runt om i staden – eller 87 kWh för en räckvidd på 460 km, perfekt för längre resor med en laddningstid på 35 minuter för att nå 80 % av räckvidden.¹

maximal effekt: 140 hk (105 kW)²

automatisk växellåda

minskade WLTP koldioxidutsläpp: 0 g

elförbrukning: ej fastställt

¹ enligt WLTP-protokollet i mars 2023, kan variera beroende på version och tillval
² för 87 kWh batteri

diesel

Kom längre med nya Blue dCi-drivlinan och dess prestanda som är väl lämpade för längre sträckor. Denna dieselversion, aerodynamisk ända ut till luftdeflektorerna, ser tillsammans med det nya hydrauliska bromssystemet till att minska både koldioxidutsläpp och bränsleförbrukning: mindre än 195 g/100 km.¹

maxeffekt: 170 hk (125 kW)²

växellåda: automat och manuell

minskade WLTP koldioxidutsläpp från 194 g/km³

förbrukning från 7,5 l/100 km⁴

¹ Blue dCi 105 BVM
² Blue dCi 170 BVA
³ inväntar ny Master L2H2 3,5T dCi105-certifiering
⁴ enligt WLTP-protokollet i mars 2023, kan variera beroende på version och tillval

versioner

40 ombyggnadsvarianter tillverkade av Renault

Exempel på påbyggnationer som finns från fabrik eller via våra certifierade påbyggare

skåpbil

transport av gods och utrustning

stor volym

för transport av gods

anläggningsbil och flakbil

för bygg- och underhållssektorn

dubbelhytt

för bygg- och underhållssektorn

chassi eller chassi-platta

bottenplatta för ombyggnad

lastvikt på 1 625 kg¹

Master kan skryta med de bästa prestanda i sin kategori och är väl rustad för produktiva arbetsdagar: upp till 1 625 kg¹ lastvikt och 2 500 kg dragvikt. Underlätta lastningen med den praktiska baktröskeln och dess optimalt utformade lastutrymme med lasthandtag. Den största sidoskjutdörren i sin kategori.

¹ i L2H2 E-Tech-versionen 100% electric 87 kWh

ergonomi och förvaring

förarorienterad kupé

Förarorienterad instrumentpanel med alla reglage nära till hands, individuella och bekväma säten, mobilt kontor med bricka för den bärbara datorn¹ samt 135 l förvaringsutrymme. Upptäck oöverträffad komfort som har tagits fram för att underlätta under långresor och i vardagen.

¹ tillval

arbetsyta i kupén med 12 V USB-uttag

135 l förvaringsutrymme

teknologi

openR link med inbyggd Google

stor 10-tums skärm

Njut av en av marknadens största skärmar i din  Master, utrustad med smarta openR link-multimediasystemet med inbyggda Google-system. Ett strömlinjeformat och användarvänligt gränssnitt med spegling av din smartphone för extra assistans under jobbresorna.

mer än 50 appar

Gör livet enklare med openR link-multimediasystemet med inbyggd Google: läs dina mejl med Vivaldi, få åtkomst till verktyg och användbara Google-tjänster som exempelvis Google Maps, Google Assistant, navigera med Waze eller betala en parkeringsplats med EasyPark.

framtagen för användning i jobbet

Vi vet att din tid är värdefull. Därför låter openR link-systemet med inbyggd Google dig sköta kommunikationen, eller till och med temperaturen i kupén, med hjälp av Google Assistant, utan att påverka körupplevelsen.

… och fler än 9 Connected Services från My Renault-appen

Din smartphone och skåpbil är alltid uppkopplade mot My Renault och dess fjärrtjänster: återstående räckvidd, närliggande laddstationer, färdplanering och mycket mer. My Renault utvecklas ständigt för att göra din vardag ännu enklare.

larm om upplåsning

justera kupétemperatur och sköt laddning på distans

plats och tillgängliga laddningsstationer

human first program

20 avancerade förarassistanssystem

parkeringshjälp och backkamera

Parkeringshjälpen använder sensorer för att vägleda dig genom att indikera eventuella hinder med ljud och ljussignaler. När du börjar backa visar kameran vyn bakom bilen med markörer på skärmen i mitten (tillvalet parkeringssensorer & backkamera).

skydd för fotgängare

En sensor upplyser föraren om att det är dags att bromsa om det finns risk för kollision med en fotgängare. Systemet förstärker inbromsningen om föraren reagerar för långsamt, och bromsar till och med in helt om det skulle behövas.

registrering av cyklister i dödavinkeln på landsväg och i stadsmiljö

Dödavinkelvarnaren (BSW) registrerar om en cyklist eller ett fordon befinner sig runt fordonets bakparti utanför förarens synfält. En ljussignal i ytterbackspeglarna varnar föraren. På passagerarsidan registrerar en sensor cyklister i döda vinkeln och aktiverar både en ljud- och en ljussignal.

och 17 andra avancerade förarassistanssystem med human first program

håll dig uppdaterad med nyheter om lanseringen