Motorer Nya Renault MASTER

MASTER transportbil

Se våra drivsystem

Känn dig säker i all slags terräng med nya Renault MASTER

Motor för MASTER

Bättre prestanda, bättre effektivitet!

Motorutbudet för nya MASTER har fått en genomgripande omarbetning. Nu får du mer effekt och ökat vridmoment (upp till 400 Nm och 180 hk) för ännu mer dynamisk acceleration och uppvarvning. Körglädje och säkerhet garanteras, även med full last!

 

Det här är en vinnare från alla håll: den ökade effekten och vridmomentet åtföljs av en mer effektiv bränsleförbrukning.

 

Nya MASTER finns även i EuroVId för de framhjulsdrivna versionerna, tunga ombyggnationer, stora volymer och så vidare.

MASTER AdBlue

AdBlue®

Med hjälp av SRC**-teknik omvandlas utsläpp av föroreningar från dieselmotorer samt kväveoxid (NOx) till ofarliga gaser. Utan att påverka bilens prestanda eller förbrukning möjliggör Adblue®-tekniken att våra motorer kan uppfylla kraven i de nya standarderna, som är ännu strängare och mer krävande. AdBlue® fylls på i en egen lättåtkomlig 28-literstank och får inte blandas med bränslet.

 

AdBlue® finns på de flesta bensinstationer. Bilen varnar i god tid när det är dags att fylla på AdBlue®-tanken***.

* Sedan september 2018 certifieras alla nya bilar enligt WLTP-protokollet. För att underlätta övergången konverteras bränsleförbruknings- och utsläppsvärden certifierade enligt WLTP-protokollet till det föregående NEDC-protokollet (NEDC-korrelerat) under en tidsperiod som varierar mellan olika länder.

 

** SCR är en förkortning av selektiv katalytisk reduktion.

 

*** AdBlue®-förbrukningen varierar beroende på fordonets skick, hur det används, dess utrustning och din körstil.

Varje drivsystem har sina fördelar. I framhjulsdriven version passar nya Renault MASTER bäst för nyttolastkapacitet och vägtransport. För framhjulsdriven Master går det att välja till Quickshift som är en robotiserad automatlåda. Bakhjulsdriven version klarar tyngre laster och fungerar för alla slag
MASTER med framhjulsdrift

Renault MASTER med framhjulsdrift

Med sin mycket låga lasttröskel passar nya Renault MASTER med framhjulsdrift bäst för nyttolastkapacitet och vägtransport.

 


Fördelar:

  • Smidig lastning tack vare ett av segmentets lägsta lasttrösklar
  • Mer lastvolym tack vare den ökade nyttohöjden och mycket låga lasttröskeln
  • Bruttovikt (GVW) på upp till 3,5 t (B-körkort)
  • Bättre körupplevelse
  • Lägre bränsleförbrukning för både korta och långa sträckor
  • Tre mer kompakta längder: L1, L2, L3 och en nyttovolym på upp till 14,8 m³
MASTER med bakhjulsdrift

Renault MASTER med bakhjulsdrift

Med sin höjda last-, drag- och terrängförmåga är nya MASTER med bakhjulsdrift din allierade vid transporter av tunga laster på mjuk mark.

 

 


Fördelar när det gäller last:

  • Högre maximal bakaxelbelastning
  • Mer kompatibla kompletterande anpassningsmöjligheter
  • Tillgänglig i L3 och L4: nyttolängder större än 4 m och upp till 17 m³
  • Dragkapacitet på upp till ytterligare 500 kg
  • Bruttovikt (GVW) från 3,5 t till 4,5 t

 

 

Fördelar när det gäller dragkraft och väggrepp:

  • Bättre dragkraft med tung last, i uppförsbackar och på mjuk mark, för att minska risken för att köra fast
  • Bättre förmåga att ta sig förbi hinder
  • Differentialspärr kan väljas till
  • Dubbla hjul för bättre grepp och bakaxelbelastning kan väljas till

Extended Grip (standard)

Extended Grip (standard)

Det här antispinnsystemet är standard för alla helt nya MASTER och ger optimalt grepp!

Renault MASTER 4x4 (tillval)

Renault MASTER 4x4 (tillval)

Med Renault MASTER 4x4 kan du köra i all slags terräng under alla väderförhållanden. Tack vare de fyra drivhjulen, den högre markfrigången och differentialbromssystemet kommer hala och svåra vägar och branta våta backar inte längre vara ett bekymmer i arbetet.

 

Tillvalet finns för Renault MASTER med bakhjulsdrift, transportbil eller chassi (enkel- eller dubbelhytt).

Differentialspärr (tillval)

Differentialspärr (tillval)

Undvik krångel på sliriga underlag. Differentialspärren stärker greppet och finns för alla bakhjulsdrivna versioner av nya MASTER. I hastigheter under 30 km/h aktiveras systemet automatiskt om ett hjul börjar sladda. Det underlättar särskilt i besvärliga situationer i låga hastigheter på lerigt underlag!

 

Tillgänglig beroende på version och tillval.

Starthjälp i backe (standard)

Starthjälp i backe (standard)

Glöm kniviga starter med full last! Med starthjälp i backe bibehålls bromstrycket i några sekunder så att du kan köra iväg med lätthet.

Jämför de tekniska specifikationerna för de olika versionerna av Renault MASTER

Välj en kategori för att visa mått, versioner och tillgängliga motorer

Dubbelhytt

Dubbelhytt

Rek. ord. pris 355 300
Skåp

Skåp

Rek. ord. pris 297 700
  • Master Skåp undefined
  • Master Skåp undefined
  • Master Skåp undefined
  • Master Skåp undefined

Nya MASTER i detalj

Bränsleförbrukning vid blandad körning WLTP: 9,3 – 10,0 l/100km. CO2-utsläpp enl. WLTP 245 - 262 gram/km.

Renault Nordic AB och dess partners använder cookies för att förbättra din upplevelse på denna webbplats, för att anpassa innehåll, för att anpassa annonsering till dig och för att tillhandahålla funktioner i sociala medier. Du kan använda vårt cookie hanterare för att neka eller tillåta olika typer av cookies. Mer information om våra cookies finns i vår cookiepolicy. Där kan du också läsa om hur du tar bort cookies från din enhet och vilka effekter det kan få att neka till eller ta bort cookies
Läs mer