framtidens eldrivna transportbilar

Renaults nytolkning av det urbana nyttofordonet

med en ny, 100 % elektrisk plattform tillverkad i Europa är våra modeller mer kompakta, smidiga och rymliga

hyperuppkopplade och skalbara – våra framtida elektriska transportbilar är designade med mjukvaran i centrum, tack vare SDV-arkitektur

SDV: Software Defined Vehicle¹

uppkoppling och intelligens

Ett operativsystem anslutet till molnet² styr och analyserar data så att fordonen kan uppdateras och förbättras under hela sin livscykel och ge dem ständig tillgång till nya funktioner och tjänster.

förutseende underhåll

SDV¹-arkitekturen hjälper till att förutspå och beräkna så att slitaget på vissa komponenter kan övervakas i realtid. Fjärrdiagnostik gör det möjligt att förutse underhållsbehov och genomföra korrigeringar som optimerar både kostnader och tillgång till fordonet.

ditt personliga fordon, ditt företag

Fordon utrustade med SDV¹-teknologi får tillgång till applikationer anpassade för olika branscher, exempelvis kyltransporter, medicinsk och säkerhetsrelaterad verksamhet eller realtidslogistik, via geopositionering och geodatareferens.
¹ SDV: Software Defined Vehicle, fordon designat med mjukvara i centrum
² molnbaserad databehandling

förenklad körning

en ny generations motorer

Nya Renault Trafic, Goelette och Estafette är utvecklade på samma plattform och utrustade med en ny generations motorer för effektivare transportbilar. Två tillgängliga batterialternativ: ett för långdistansförare med upp till 450 km räckvidd¹, och ett för företag som huvudsakligen kör i stadsmiljö.

snabbladdning

Den nya 800 V-tekniken är en nyhet för transportbilar i Europa. Den möjliggör snabbare laddning som förenklar vardagen: batteriet laddas från 15 till 80 % på mindre än 20 minuter².

smidig och kompakt

Förenklade manövrar och att underlätta vid parkering sparar tid för företagare. Med den nya 100% elektriska plattformen erbjuder nya Renault Trafic och Goelette E-Tech electric en vändradie på 10,3 meter – samma som en Renault Clio.
¹ WLTP-certifiering pågår för nya Renault Trafic E-Tech electric
² vid snabbladdning via DC-laddpunkt

upptäck våra framtida eldrivna transportbilar

Renault Trafic E-Tech

Med mått som är optimerade för att komma åt alla typer av parkeringsutrymmen är nya Renault Trafic utformad för stadskörning. Lastutrymmet rymmer 5,1 m³ i L1-versionen och 5,8 m³ i L2-versionen.

höjd

1,9 m

räckvidd upp till

450 km1

ett namn synonymt med framgång

År 1980 lanserades Renault Trafic och har sedan blivit en referens inom segmentet för lätta transportbilar. Med utgångspunkt i detta arv för nu den fjärde generationen - numera 100 % elektrisk - en teknologisk revolution. Den effektiva lastvolymen har optimerats i förhållande till fordonets yttermått. Den moderna designen förstärks av en högteknologisk ljussignatur och en instrumentpanel med 10- och 12-tumsskärmar.

optimala proportioner

3D-skulpterad bakljussignatur

referensmodellen för lätta transportfordon

högteknologisk intrumentpanel

tredelad vindruta för maximal sikt

Renault Estafette E-Tech

Ergonomisk och lätt att hantera – Renault Estafette är perfekt anpassad för stadsmiljöer. Skjutdörrar på sidorna och ett vertikalt jalusi gör lastning enkel och säker. Den generösa takhöjden gör att en förare som är 1,90 m lång kan stå upprätt.

höjd

2,6 m

längd

5,27 m

ikonisk

Skapad på 60-talet, Renault Estafette gör nu comeback. Nu med elektrisk drivlina revolutionerar den återigen transportbilsvärlden i en urban och högteknologisk version. Det kompakta formatet gör den smidig att manövrera i stadsmiljö. Med ett knapptryck öppnas innerdörren till lastutrymmet automatiskt och varningsblinkersen aktiveras.

anpassad storlek för stadskörning

jalusin öppnas med ett enda handgrepp

ett namn med ikonstatus

förarplats med upphöjd sits och panoramavy

snabb och säker åtkomst till lastutrymmet

fällbart säte för tillfällig användning

automatisk öppning av innerdörr via knapptryck

Renault Goelette E-Tech

Goelette E-Tech är designad för ett brett användningsområde och finns i tre versioner: chassihytt, skåp och tippflak. Ett praktiskt och funktionellt fordon där du kan anpassa chassit så att det passar just ditt företags krav.

max lastvikt

1,4 ton

max lastvolym2

15 m3

mångsidig sedan 1956

Renault Goelette var robust, flexibel och hållbar - och är det fortfarande. Nu moderniserad med elmotor är nya Renault Goelette en chassiversion av Renault Trafic, skapad för att möta företagarens specifika behov. Med ett brett utbud av fabriksbyggda påbyggnationer och ett nätverk av Renault Pro+certifierade påbyggare kan den anpassas för nästan alla användningsområden.

komplett utbud av påbyggnationer

kaross utformad för skräddarsydda lösningar

karaktäristisk logotyp

robust instrumentpanel

10- och 12-tumsskärmar vinklade mot föraren