Underhållsservice

Förutom ordinarie service enligt fabrikens rekommendationer så täcker vårt servicepaket många av de extra kostnader som man i vanliga fall behöver betala vid en service. Även byte av kamrem ingår.

  • Säkerhetskontroller
  • Funktionalitetskontroller
  • Byte av motorolja/oljefilter/packning
  • Intervalltillägg (t.ex. kupéfilter, tändstift, luftfilter, kamrem).
  • Slitagekontroller
  • Air condition påfyllning
  • Kylarvätska

Byten av slitdelar

Som på vilken bil som helst slits vissa delar med tiden, var lugn vi byter ut dessa delar och självklart byter vi till Renault originaldelar.

  • Bromsdelar
  • Fjädring 
  • Dämpare
  • Kopplingsdelar
  • Glödlampor 
  • Batteri
  • Partikelfilter
  • Katalysator
  • Torkarblad

Reparation/Byte av (förlängd garanti)

Vi förlänger även fabriksgarantin under hela perioden för att ge dig och din bil fullt skydd.

  • Motor
  • Växellåda
  • Turbo
  • Styrelektronik
  • Insprutning
  • Svänghjul
  • Drivaxel
  • Styrning
  • Chassi
  • AC/ECC
  • Koppling
  • Bromssystem

  • Signalering
  • Fjädring
  • Drivknut och led
  • Avgassystem
  • Katalysator
  • Partikelfilter
  • Elektronisk utrustning
  • Strålkastare
  • Dörrar och rutor
  • Inredning
  • Speglar

Renault Assistance

  • Hjälp på vägen vid driftsstopp
  • Alla dagar, dygnet runt

När startar avtalet?

På bilens första registreringsdatum till lika bilens garantistartdatum.

Vilken betalningsalternativ finns?

E-faktura, autogiro, bankgiro, kontoöverföring.

Varför får jag ingen faktura?

Det kan bero på att adress eller email inte är korrekt i våra system.

Vänligen kontakta care.nordic@renault.com om du saknar faktura.

Kan jag få Care Pro fakturan på min leasing- eller lånfaktura?

Inte idag.

Vad menas med reparationsavtal?

Reparationsavtal är inte att förknippa med bilförsäkring eller vagnskadeförsäkring, utan avser utbyte av delar som betraktas som slitagedelar vid behov t.ex. bromsbelägg, torkarblad, kopplingsdelar…

Om jag kör mer än vad avtalet säger?

Du kan närsomhelst utöka körsträckan eller förlänga avtalsperioden innan avtalet löpt ut.

Det enda du behöver göra är att meddela din återförsäljare eller care.nordic@renault.com att du vill utöka och eller förlänga ditt avtal. 

Vad händer om jag kör upp alla mil i förtid?